Jollyroom förbjuds att använda vilseledande marknadsföringsmetoder

Patent- och marknadsdomstolen förbjuder Jollyroom AB, vid vite om 3 miljoner kronor, att vid marknadsföring av varor avsedda för barn och varor riktade till blivande eller nyblivna föräldrar, använda sig av olika rea-uttryck i kombination med en procentsats och uttryck som till exempel outlet och lagerrensning, om inte försäljningen sker under en begränsad tid och priserna inte är väsentligt lägre än företagets ordinarie priser för motsvarande varor.

Domstolen förbjuder också företaget, vid vite om 3 miljoner, att felaktigt påstå att en vara haft ett visst ordinarie pris eller att priset är nedsatt med ett visst belopp eller viss procentsats i förhållande till det ordinarie priset.

Förbuden gäller från och den 21 november 2018.

Läs hela beslutet som PDF HÄR.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Top

ASTERIXIA är Stephen Fry-säker tack vare caching av WP Super Cache