Bra kundkommunikation är A och O för en lyckad affär

Att det ska vara så himla svårt att märka maten så att det lätt går att se om maten är utan animalier. Jag köpte dessa tre förpackningar ett par veckor sedan och av glädjen av se något nytt veganskt färdiglagat så köpte jag alla de tre förpackningarna.  Senare så såg jag att endast Chili sin carne var vegansk. Jag såg ju bara den gula V-märkningen.

Det här märket var det på Chili sin carne.

Och märket här nedan var det på Vegobullarna och Vegobitarna. Med texten lakto-vegetarisk eller ovo-vegetarisk under i vitt. Det var den texten jag missade. Jag hade ju sett ett stort V med ordet Vegan på den andra påsen. Jag tog för givet att V stod för vegan vilket inte alls var fallet.

Ser man märket uppstorat så syns det bättre men det blir svårare att upptäcka skillnad när det är tryckt på en förpackning. 

Att märka produkten med något som inte har kommunicerats i Sverige överdrivet mycket om ens alls känns bara nonchalant mot oss konsumenter som av olika anledningar måste vara säkra på vad maten innehåller.

Jag fortsätter att läsa på innehållsförteckningen när jag handlar. Det är lika bra.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!