Matsmart säljer torrvaror från märket Paolos – ger pengar till Child10

Matsmart har köpt hela lagret av torrvaror med varumärket Paolos det vill säga torr- och skafferivaror, som krossade tomater, pasta, tomatpuré och olivolja.

– Vi har nyligen utökat kapaciteten på vårt lager. Det ger oss möjlighet att under en tid ta emot samtliga torrvaror från Paolos, vi hoppas nu att våra kunder ska vilja rädda dessa produkter och både bidra till minskat matsvinn och att arbetet mot trafficking går snabbare framåt, säger Sofia Syrén. 

Produkterna säljs med 50 procents rabatt via sajten, samtidigt som den ideella organisationen Child10 får 350 000 kronor till sitt viktiga arbete för barns rättigheter.

– ”För oss var det här en given affär att göra. Det handlar om jättebra produkter som förtjänar att ätas, inte slängas, och just den här affären ger oss också möjlighet att stödja en organisation som jobbar för att sexuell exploatering och människohandel ska upphöra. Det känns angeläget och mycket bra” säger Sofia Syrén, Marknadschef på Matsmart.

Varje produkt förses med information om samarbetet med Child10 och Matsmart har också skapat en sida som beskriver Matsmarts agerande och Child10s viktiga arbete. Det kommande året fokuserar organisationen särskilt på flickors rättigheter, under parollen “Girls’ Rights Have No Price”. Stödet som Child10 får av Matsmart ger organisationen ytterligare muskler att driva utvecklingen framåt.

-”Få organisationer har idag resurser till att kunna identifiera och stötta de flickor som nu utnyttjas för fruktansvärda övergrepp i Europa. Det krävs stora gemensamma satsningar, där civilsamhälle, offentliga aktörer och näringsliv arbetar tillsammans, för att motverka människohandel för sexuell exploatering. Vi är så glada över att Matsmart så modigt vill vara en del i detta” säger Jacob Flärdh, generalsekreterare Child10.

Det blev en sådan anstorming på sidan att den kraschade….

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *