Konsumentombudsmannen stämmer Jollyroom AB

Anledningen till stämningen är enligt KO Jollyroom ABs vilseledande påståenden om prisets fördelaktighet.

Jollyroom har under flera år haft ständiga rea- och utförsäljningskampanjer, trots att priserna inte är lägre än vanligt. Därför stämmer nu Konsumentombudsmannen, KO, bolaget med krav på en marknadsstörningsavgift på tio miljoner kronor.

KO begär att domstolen ska förbjuda företaget att använda sig av olika reabegrepp när det inte handlar om någon tidsbegränsad rea med klart nedsatta priser. Företaget ska inte heller få kalla kampanjer utförsäljning när det inte handlar om någon äkta utförsäljning. Att Jollyrooms ordinarie priser aldrig, eller bara vid några få tillfällen, används är att vilseleda konsumenterna, anser KO.

Du kan läsa stämningsansökan HÄR.

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *