Dagens WTF

Konstigare har man ju sett. Men det här är vad jag hittade idag.

Inte bara kvinnor bländas av pengar.

 

 
 
 
 
 
Visa det här inlägget på Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

I USA har köttlobbyister tidigare betalat stora youtubers för att snacka gott om kött, och nu har trenden kommit till Sverige. Johan ’Matgeek’ Hedberg har inlett ett samarbete med EU-finansierade Gillagris. ? ”Jag väljer samarbetspartners jag kan stå bakom till fullo. EU har mängder av uppgifter när det gäller att stötta livsmedelsproduktion”, säger han. ? Gillagris är ett projekt som drivs av svenska branschorganisationen Svenskt kött och danska Landbrug og födevarer. Anders Dalenius, projektledare, säger att vem som helst kan söka pengar ur EU:s marknadsföringspott och att satsningen fått ett positivt bemötande. ? Moa Ranum på Djurens rätt säger att hon känner igen trenden. Hon tror att köttlobbyn försöker kontra mot vegotrenden bland unga. ? ”Att använda sig av influencers på det här sättet kan ha en stor påverkan, speciellt om man vill nå en yngre målgrupp. Om man verkligen gillar gris är ju det bästa att inte lägga grisen på tallriken”, säger hon. ? Foto: Michael Probst/AP/TT

Ett inlägg delat av P3Nyheter (@p3nyheter)

”Att använda sig av influencers på det här sättet kan ha en stor påverkan, speciellt om man vill nå en yngre målgrupp. Om man verkligen gillar gris är ju det bästa att inte lägga grisen på tallriken”, säger Moa Ranum.

 

 
 
 
 
 
Visa det här inlägget på Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

From @bergyberg123: “My life had literally flashed before my very eyes… warning: explicit language” #catsofinstagram

Ett inlägg delat av Cats of Instagram (@cats_of_instagram)

Underskatta aldrig en katt.

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *