Breakit skriver att Isabella Löwengrip ska starta en ny mediebyrå placerad i New York. Det är namnlöst än så länge men ska rikta sig mot kunder som använder privatflyg, filmindustrin och aktörer inom välgörenhet.
Förutom privatflygbranschen kommer hennes nya kommunikationsbyrå fokusera på kunder inom filmindustrin och aktörer inom välgörenhet. Samtliga dessa tre branscher har, enligt Isabella Löwengrips analys, halkat efter i digitaliseringen och är i behov av disruption.
Bolaget arbetar även på en gemensam digital plattform för att stötta globala välgörenhetsorganisationer, som riktar sig mot organisationer och privatpersoner som redan donerar.
En annan artikel hos Breakit undrar trött om Isabella är affärsvärldens svar på nättroll då hon spottar ur sig nyheter som förfärar och engagerar läsare och drar till sig trafik. Har inte tidningarna gjort så i alla tider utan att någon har klagat värst mycket om det? Bara att kalla en känd kvinna för en nättroll i rubriken osar click bait.
Isabella själv berättar i sin blogg sin syn på saken. Hon har under årens lopp samlat på sig data som hon använder i sin blogg för att maximera effekten.
Förutom min egen erfarenhet så har vi också en enorm data under dessa år, på alla case och samarbeten vi har gjort. Vi vet exakt hur man bygger upp inför en lansering via sociala medier, i vilken ordning en veckans inlägg och post ska postas för maximal effekt för olika typer av bolag, vi vet exakt när vi ska använda rörligt och när vi ska använda bild, i varma toner eller kalla, vi vet vilka tidpunkter, dagar och rubriker som bör användas. Vi har hittat en bra nyckel för alla kanalers samspel och vi tror oss veta hur vi ska hantera framtidens kanaler på bästa sätt.
Hennes mediabyrå kommer att digitalisera det som fortfarande är analogt och tidskrävande. Och hon riktar sig mot en marknad med mycket pengar.
Min byrå kommer ha sitt säte i NYC från och med i augusti. Idag är vi 13 personer och har redan en set up likt vilket mediahus och produktionsteam som helst, denna organisation håller redan nu på att skalas upp.
Skärmklipp: breakit.se