Det måste kännas jobbigt att vara gubbe på 40+

Samir Badran är i Marbella med några av sina kompisar och denna tjej heter Julia enligt Samirs Instastory. 

Alex Schulman och Sigge Eklund behöver öka antalet lyssnare kanske för att våga göra sina lyssnarsiffror publika igen och eftersom ingen skulle bry sig om de kallade Samir Badran för stendum igen så var de tvungna att hitta på något annat.

Lagom till att Isabella Löwengrip hade signerat ett hyreskontrakt förmedlat av Sigges bror Fredrik Eklund i New York värt över en miljon per år så levererar nu podden ”en nyhet” om att Isabellas realityshow med Perfect Day Media inte alls skulle spelas in och hon därmed inte hade ett kamerateam som följde henne.

Redan 2018 skrev berättade Karolina Sandberg, innehållschef på Perfect Day Media, för Aftonbladet

”– Det stämmer att Isabella Löwengrip kontaktade oss med en förfrågan om att göra en realityserie, som inte gick vidare från idéstadiet till produktion.” 

För att dra lyssnare till poddavsnittet så namedroppades även Bloggbevakning och kommentarer om podden skrevs även på bloggens kommentarsfält. I kombination av ett starkt Bellaintresse och fåfänga nappade Bloggbevakningen och skrev om poddavsnittet.

”Var går gränsen mellan smart marknadsföring och en lögn” undrar Alex Schulman i podden och fortsätter med att berätta att han fick höra av en person i Petter Stordalens närhet att det inte hade funnits några planer på att starta ett bokförlag även om Isabella gick ut med det och även senare  berättade att planerna på att starta ett bokförlag var avblåsta.

Som av en händelse kommer det inte mindre än fyra reklaminslag efter varandra för Tradera, Nextstory, Lyko och Lendo i direkt anslutning till berättelsen om Isabella Löwengrip. Ja ja.. Flygresorna till New York och till andra ställen och boendet på Gotland kostar väl en slant. Det är inte heller första gången 40+ gubbar förkovrar sig på bekostnad av unga människor. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *