Theresé Lindgren gäst hos Framgångspodden

Theresé Lindgren är gäst hos Framgångspodden  igen.

Hon har som mål i år att connecta med sina följare på ett annat sätt än 2018. Hon kommer att göra hälften så många samarbeten än tidigare och funderar på att använda sig av ett enda säljnätverk som marknadsför alla hennes kanaler för att få mer tid över.

Just nu finns hon med i United Screens som sköter kontakten med annonsörerna för Youtubekanalen men hon har flera möten i veckan med andra samarbetspartners vilket hon tycker är tidskrävande.

Hon söker även en redigerare för Youtubekanalen och har träffat 20 olika klippare utan att ha hittat någon som hon är nöjd med. Tanken är att en publicerad video i veckan ska vara klippt av denna redigerare.  

YouTube player

För att bli framgångsrik som youtuber ska man enligt Therese var genuin då det är lätt att göra en video som blir viral men att det är svårare att behålla tittarna.

Hon berättar även att det är avgörande för videons framgång att det finns en thumbnail helst med en bild på ett ansikte. Text och emojis på thumbnailen attraherar en yngre publik och mer clean thumbnail lockar de som är lite äldre.

Även titeln är viktig, dock ska den inte vara för lång. Sensationer dvs göra en höna av en fjäder fungerar bra däremot vloggar har inte så lång watchtid. Just watchtid verkar många annonsörerna inte bry sig så mycket om utan de tittar bara på antalet visningar.

Therese funderade på att lägga ner sin Youtubekanal för tre år sedan då diskussionerna på Youtube var på sandlådenivå och värst enligt henne var en manlig youtuber och hans tjej som inte tyckte att hon var värd att vinna ett pris.

Tråkigt för alla att Joakim Lundell är en så dålig förlorare… Hon hade som mål för 2016 att omsätta 1 miljon kronor per månad och hon lyckades med det.

Hon säger att det var olyckligt och kanske elakt att säga ”att hon skulle aldrig börja flyga som Blondinbella eller någon annan galen person som flyger på så sätt” på Youtube.

Hon menar på att Isabella Löwengrip är fantastisk och cool på andra sätt men att hon har svårt att förstå hur man vill trycka sitt frekventa flygande i någons ansikte.

Therese berättar i intervjun att hon blev vegan efter att ha sett på Youtubefilmer från svenska gårdar om hur dåligt korna och tjurarna har det och hur grisarna ser solen bara när de ska från ladugården till en slaktbil. 

Hennes veganska skönhetsmärke Indy Beauty omsatte 23 miljoner kronor första året. Märket togs fram genom marknadsundersökningar bland Thereses följare. Det finns just nu inga planer på att marknadsföra märket utanför Sverige.

Hon tar 100 000 kronor för ett Instagraminlägg med får inte säga vad ett samarbete kostar på Youtube och hon svarar inte på vad ett inlägg kostar på Instastory. 

Tre böcker är påbörjade men det är inte säkert att Therese vill att någon av dem ska publiceras. Hon vill släppa trosor istället säger hon i podden och hon har berättat på Youtube att hon även tagit kontakt med en samarbetspartner.

Hon ska till Marbella med Ida Warg när hon har blivit av med flygrädslan.

Therese  reagerar på ett avsnitt av programmet ”Hemliga beundrare” med Anis Don Demina. 

Hon låter Bianca Ingrosso bestämma vad hon ska äta under en dag och filmar det.

Screenshots: svt.se/kultur,  theresejlindgren/youtube, anisdondemina/youtube

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *