Isabella Löwengrip – ny bok ute imorgon

Isabella Löwengrip är aktuell med sin bok ”Isabella” som släpps imorgon. Även ljudboken släpps imorgon tidigare än planerat skriver hon på Instagram.

Boken släpps imorgon!! NU är det nära. Den 10 november kommer min bok på riktigt men vet ni vad? Vi fick böckerna från lagret i så god tid så vi vill inte låta er vänta mer. Vi släpper fram boken redan imorgon fredag (!) både boken och ljudboken. Jag är så galet stolt över denna bok och vill att ni ska få ta del av min berättelse så fort som det bara går. Så alltså imorgon kan ni köpa boken och ljudboken!

Inför boksläppet har Isabella gjort flera intervjuer och i Expressens ”Dina pengar” berättar hon om att hennes ADHD i själva verket var bipoläritet som obehandlat gjorde henne manisk i perioder för att sedan fasa ut i depressivitet.

Isabella Löwengrip uppger att syftet med boken är att ge en ärlig bild av sig själv. Berätta om de tuffa åren och det faktum att hon lider av bipolär sjukdom och inte av adhd, en diagnos som tidigare ställts och som hon levde med under flera år.

– Jag var feldiagnostiserad. Jag fick min diagnos i början av 2020 och då ser man att de faser jag haft i livet varit många maniska eller depressiva faser. Det har jag levt med sedan jag var barn, säger hon.

Nu har hon rätt medicin och vet att hon måste ta den livet ut.

I Breakitintervjun berättar hon om att hon enligt försäljningskontraktet med Dermanordic inte får starta ett nytt företag inom samma bransch som Löwengrip. Det står dock inte hur länge konkurrensklausulen är giltig. Hon har ett år kvar av att arbeta som ansiktet utåt för Löwengrip.

Löwengrip är förtegen om detaljerna kring vad hon planerar att göra framöver. Men ett nytt bolag som liknar Löwengrip Beauty – som såldes för att undgå personlig konkurs efter att hennes bolagsimperium havererade – kommer det inte att bli. När affären slöts avtalades nämligen en konkurrensklausul om att hon inte får starta ett nytt bolag inom samma bransch. I samma avtal ingick även att Löwengrip jobbar kvar med marknadsföring under en treårsperiod – det vill säga marknadsför produkterna i hennes kanaler.

“Nu har jag lite mer än ett år kvar. Så jag är deras ansikte utåt ett tag till.”

Och enligt Löwengrip är det hon som har banat väg för influencerbranschen i Sverige, och började ta betalt för samarbeten vid 15-års ålder. Tidigare har hon kunnat fakturera 100.000 kronor på marknadsföringssamarbeten per blogginlägg. Nu är det nere på mellan 60 till 70 000 kronor per inlägg – antalet influencers har blivit fler som i sin tur fått prislappen att dala, menar hon.

“Det är större konkurrens med att få de här jobben. Det är fortfarande jättemycket pengar, men det är inte som förut.” 

YouTube player

Isabella delar ut en rabattkod ISABELLA hos Nexstory och Storytel och med hjälp av den kan boken lyssnas utan kostnad. Så passa på att lyssna och bilda din egen uppfattning om boken.

Alla screenshots: dinapengar, breakit, di, instagram/isabellalowengrip

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *