Isabella Löwengrip inleder nu ett samarbete med den nya vardagstjänsten MyBonus.com. Detta är Löwengrips andra ambassadörskap sedan hon lämnade bloggnätverket United Influencers tidigare i år för att hantera annonsförsäljningen på egen hand via Löwengrip Invest.
HÄR kan du läsa hela pressmeddelandet i PDF-format.
Isabella Löwengrip inleder miljonsamarbete med MyBonus.com
Isabella Löwengrip inleder nu ett samarbete med den nya vardagstjänsten
MyBonus.com, en återbäringsplattform där man får pengar tillbaka på sina köp i någon av deras hittills 700 anslutna butiker.
Detta är Löwengrips andra ambassadörskap sedan hon lämnade bloggnätverket United Influencers tidigare i år för att hantera annonsförsäljningen på egen hand via Löwengrip Invest.
”MyBonus.com är precis en sådan tjänst som jag gärna tipsar mina följare om. Sen jag och Pingis Hadenius skrev boken Economista har jag lyft smarta enkla lösningar för mina läsare där det finns en privatekonomisk vinst” säger Löwengrip.
Löwengrip Invest som nyligen tagit över försäljningen av Löwengrips mediekanaler ser mycket positivt på MyBonus som en långsiktig partner.
“Vi är väldigt glad och stolta över att vi har möjlighet att samarbeta med företag som gynnar Isabellas följare och där vi tillsammans kan skapa ett mervärde. Vår ambition med Löwengrip Invest är att samarbeta med företag långsiktigt och utveckla vårt gemensamma innehåll anpassat efter Isabellas läsare” säger Simon Sjögren, operativ chef på Löwengrip Invest.
MyBonus grundare är bröderna Anders och Gustav Perers med över 15 års erfarenhet inom digital direktmarknadsföring. Inför lanseringen av MyBonus rekryterades ett antal medarbetare med bakgrund inom snabbväxande bolag som NA-KD och Serendipity
vilket bäddat för den snabba tillväxten.
”MyBonus ska vara en naturlig del av vardagen eftersom den är så enkel att använda och man kan småspara på sitt handlande utan några större ansträngningar. Man får tänka många bäckar små i sin vardag och i slutet av året har man exempelvis råd med en extra resa till familjen.” säger Perers, som fortsätter: ”Genomsnittssvensken handlar på nätet
för cirka 20 000 kr per år, vilket betyder att många går miste om tusenlappar varje år” säger VD Anders Perers.
Affärsmodellen bygger på att MyBonus har ingått avtal med butikerna som betalar en provision till MyBonus för samtliga köp som genereras av tjänstens medlemmar. Denna provision delar sedan MyBonus med den medlem som genomfört köpet i form av återbäring, vilket medlemmen sedan kan plocka ut till sitt bankkonto.
”Vi lanserade MyBonus i slutet av 2017 och har haft en flygande start med en stark tillväxt med tusentals hushåll som upptäcker tjänsten varje vecka. Vi satsar på att fånga upp en bred målgrupp där alla som handlar någonting på nätet oavsett ålder, kön eller intressen ingår, det ska vara den självklara vardagstjänsten för alla”, säger Anders Perers.
MyBonus är självfinansierat sedan starten men har initierat samtal med potentiella investerare.
”På den svenska marknaden som vi börjat med går vi starkt framåt och har satt upp ett ambitiöst mål på 200 000 medlemmar till årsskiftet som vi jobbar stenhårt för att uppnå. När det kommer till externa investerare är det primärt kompletterande spetskompetens och ett givande meningsutbyte vi söker. Personer eller bolag som har varit med och skalat upp e-handelsbolag globalt tidigare och som kan öppna upp intressanta marknadsföringskanaler” säger Perers.