Bianca Ingrossos Forbesintervju har nu publicerats. Den är på engelska och Bianca berättade tidigare att till hennes lättnad blev hon intervjuad på svenska av en person som hon tidigare kände till lite nämligen Gustaf Lundberg Toresson.
Mycket i intervjun är bekant för oss svenska läsare men det är inte heller vi i Sverige som är målgruppen utan Bianca och Caia Cosmetics siktar utomlands. Hon beskriver sig som både lillasyster och storasyster för sina följare men tar inte upp hur mycket näthat hon får stå ut med. Inte heller tar hon upp det komplicerade förhållandet till äldre kvinnor som hon hävdar står för merparten av hat mot henne.
Bianca förklarar i intervjun valet av företagsnamnet och det är enligt henne på grund av att om någon skulle av någon anledning bli upprörd av vad hon personligen har gjort så skulle det skada förtroendet för företagets produkter. Men eftersom Caia har skapats av många människor och står på egna ben så var det viktigt att inte använda ”Bianca” som företagsnamn eftersom hon inte är företaget.
Caia Cosmetics siktar som bekant mot den tyska marknaden och har ögonen även på Nederländerna som har enligt Bianca samma sorts kundunderlag som i de nordiska länderna. Hon skulle vilja se Caia som ett premiummärke hos Selfridges i London och även kunna ha en pop up-store och även en Caiabutik i framtiden.
Men fantastiskt ändå att bli intervjuad av en tidning som Forbes. Och en fjäder i hatten till Biancas manager Vanessa Lindblad som fortsätter att leverera resultat!
Source: forbes.com Alla screenshots: instagram/biancaingrosso