Bianca Ingrosso AB och Nelly.com siktar på att ge den skandinaviska tjejen en ultimat modeupplevelse. Bianca Ingrosso bli nu Creative Advisor för Nelly.com.
Nelly har publicerat ett pressmeddelande idag om samarbetet och grattis Bianca till ytterligare ett framgångssteg i karriären!
Med sin position som en av Sveriges största medieprofiler är hon idag den självklara ikonen för generation z, en generation som idag är primär för oss som bolag. Genom att ingå ett långsiktigt partnerskap ser vi fram emot att stärka relationen till Nellytjejen ännu mer.
Visa det här inlägget på Instagram
Här nedan finns dagens pressmeddelande.
E-handelsjätten Nelly.com inleder det nya året med att meddela ett långsiktigt partnerskap med entreprenören och mediepersonligheten Bianca Ingrosso.
Genom att både vara en del av, och ha en unik kommunikation med den för båda varumärkena gemensamma målgruppen, tas parternas redan nära relation till nästa nivå genom att Ingrosso för 2020 benämns som Creative Advisor. Det rådgivande arbetet kommer genomsyra företagets större kampanjnedslag under året.
Bianca Ingrosso är idag en av Sveriges största medieprofiler som genom sina kanaler talar till och för en hel generation. Genom sin starka och strategiska närvaro i sociala medier, medverkan i TV-succéerna Wahlgrens Värld och Talang, samt framgången med de egna varumärkena CAIA Cosmetics och By Bianca är hon idag en av landets främsta unga entreprenörer.
Under 2020 intar hon rollen som Creative Advisor för företagets större kampanjnedslag i syfte att bidra med värdefulla insikter kring den delade målgruppen.
– Historiskt sett har Bianca alltid varit en av Nellys stora musor. Hon var 10 år när Nelly.com startade och vi har vuxit upp i samma tidsera. Med sin position som en av Sveriges största medieprofiler är hon idag den självklara ikonen för generation z, en generation som idag är primär för oss som bolag.
Genom att ingå ett långsiktigt partnerskap ser vi fram emot att stärka relationen till Nellytjejen ännu mer, säger Tuss Odin Ekman, Head of Brand.
Nellys ambition har alltid varit att finnas nära sin målgrupp, vilket under företagets sexton år på marknaden visat sig vara en framgångsstrategi.
Bolaget riktade tidigt bort blicken från traditionell marknadsföring och valde att kommunicera digitalt, direkt till den unga generationen. Satsningen gjorde Nelly.com till pionjärer inom influencer marketing.
Ingrosso har tidigare samarbetat med Nelly.com i form av social media marketing och har även agerat modell för bolaget. Genom att inta rollen som kreativ rådgivare fördjupas relationen parterna emellan.
Inom uppdraget kommer Ingrosso att förena de båda varumärkenas kreativa uttryck och vara delaktig i framtagande av kampanjmaterial, där hon har ett finger med i spelet kring alltifrån styling till kommunikation.
Det digitala arvet och det branschledande arbetet som tagit influencer marketing till vad det är idag, är framgångsfaktorer som Bianca Ingrosso AB och Nelly.com delar.
Tillsammans siktar de nu på att ge den skandinaviska tjejen en ultimat modeupplevelse.
– Nelly.com har sedan flera år varit min ”go-to” plats för inspiration, det känns så kul att jag kommer kunna vara med och påverka upplevelsen.
Varumärkesmässigt är vi en genuin match, där jag ser fram emot att under 2020 kunna ge vår gemensamma målgrupp maxad modeinspiration. Stay tuned för ett händelserikt år, det kommer bli succé, säger Bianca.