20 000 besökare välde in samtidigt när CAIA öppnade

10.00 på tisdag förmiddag gick startskottet. Bianca Ingrossos nya makeup-märke CAIA Cosmetics öppnade dörrarna och intresset var rekordstort. Nästan 20 000 besökare stormade in i webbshopen samtidigt på jakt efter CAIAs produkter. När första dagen summerades hade tusentals beställningar lagts och vissa artiklar helt sålt slut.

Det var en spänd förväntan inför klockslaget 10.00 på tisdag, både hos CAIA och hos e-handelsleverantören Askås. Efter veckor och månader av förberedelser var det dags att lansera CAIA Cosmetics e-handel och intresset var rekordstort.

Nästan 20 000 unika besökare gick in på sajten direkt vid öppnandet och detta ställde till viss oreda. Inledningsvis var det svårt för kunderna att genomföra sina köp. Glädjande nog var detta ett lösbart problem och efter en dryg timme började beställningarna rulla in i en osannolikt snabb takt.

Tveklöst finns det ett otroligt sug efter Bianca Ingrossos och CAIAs olika makeup-produkter.

Jesper Matsch är en av delägarna i CAIA Cosmetics och han summerar öppningsdagen:

– WOW! Vilket drag. Det var en känslomässig berg-och-dalbana. Först en krasch rätt ner i källaren efter 30 sekunder och sedan gick det som smort.

Att redan den första dagen få ett sådant gigantiskt positivt kvitto på att man erbjuder något som verkligen efterfrågas av kunderna är såklart inspirerande och nästintill överväldigande, enligt Jesper Matsch.

– Jag hade skyhöga förväntningar på varumärket innan öppning, inget snack om saken. Men att vi skulle få så många tusen order på en dag, hade jag verkligen aldrig kunnat drömma om.

Askås VD Jonas Askås är som helhet nöjd med hur lanseringen för CAIA kunde genomföras. Problemen under den första timmen var en följd av det otroliga intresset och löstes relativt snabbt varefter allt fungerade som tänkt.

– Vi har hela den här tiden haft ett otroligt bra samarbete och en kreativ process tillsammans med CAIA. Att bygga starka varumärken med genuin kvalitet i produkterna och direkt kommunikation med kunderna är framtiden, och Askås brinner för att bygga denna typ av e-handel berättar Jonas Askås.

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *